🚚 Doprava 🚚 od 1499 Kč ZDARMA ❤️. Sleva 10% na první nákup. Ke každému nákupu dárek! Kamenná prodejna: Višňová 569, Milovice.

Nevyzvednuté dobírky

Pokud si nevyzvednete objednané zboží na dobírku, nastanou následující kroky:

Často se setkáváme s tím, že zákazníci objednají zboží, ale nepřevezmou ho. Přesto nechceme zrušit možnost dobírky, aby poctiví zákazníci nebyli znevýhodněni. Nevyzvednuté zboží nám však způsobuje významné náklady na poštovné, které jde do tisíců korun. V případě nevyzvednutí zásilky na dobírku proto účtujeme náklady na poštovné i doběrečné přesně v takové výši, jako jsou uvedené u nás na webu. My tyto náklady přepravním společnostem musíme zaplatit. Balné Vám účtovat nebudeme. 

Upozorňujeme, že vymáhání náhrady poštovného může proběhnout soudní cestou, včetně požadavku na úroky z prodlení dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., § 1970 NOZ. Nárok se promlčuje během 3 let od možnosti jeho prvního uplatnění. V případě soudního řízení budete muset uhradit i soudní a advokátní náklady.

Zákon č. 89/2012 Sb., § 2118, stanoví, že kupující je povinen zaplatit kupní cenu a převzít zboží. Objednávku je možné stornovat do okamžiku, kdy obdržíte email o jejím odeslání, s přiloženým sledovacím číslem balíčku.

Pokud si zboží nepřevezmete, máte tyto možnosti:

  1. Máte-li o objednávku zájem, pošleme vám zboží znovu, ale s podmínkou platby předem.
  2. Pokud o objednávku nemáte zájem, situace je komplexnější. Nevyzvednutí neznamená storno nebo odstoupení od kupní smlouvy. V takovém případě jste porušili kupní smlouvu dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Náš obchod má právo na kompenzaci za poštovné, doběrečné a balné. Balné Vám ale účtovat nebudeme. 


Pokud nezaplatíte kompenzaci nebo si zboží znovu neobjednáte, české zákony nám umožňují efektivně se bránit. Můžete buď zaplatit kompenzaci ve výši, jako Vám byla účtována při objednání zboží, nebo řešit věc soudní cestou, což je pro vás finančně nevýhodné. Spolupracujeme s firmou, která se zabývá vymáháním dobírek, rádi bychom se tedy této skutečnosti vyhnuli a Váš případ jí nepředávali.

Po vrácení nevyzvednutého zboží vám zašleme email s rekapitulací a věříme, že uhradíte požadovanou kompenzaci poštovného a doběrečného. Chceme, aby naši zákazníci rozuměli důsledkům nesplnění smlouvy s naším internetovým obchodem.

Věříme, že zodpovědně splníte své závazky a buď si zboží vyzvednete, nebo uhradíte kompenzaci. V případě dotazů či potřeby pomoci s platbou, nás neváhejte kontaktovat. Děkujeme za vaši férovost.